Tuesday, June 28, 2011

Nasihat Berguna


Hello manusia =D selamat pagi, petang dan malam.. haha *gedik sungguh.. haiyaa… Okey2, back too the topic,,  saya baru balik dari kerja... Tadi before saya balik keje, saya pergi lpak minum dgn manager saya dulu.. =D *keningkening.. haha.. woi woi, jgn pikir bukan2 ehh, dia manager saya.. okey, saya ulang, ‘manager’ saya, dia dah kawen n ada 2 anak lagi. Aku dah tgk ank dia, comelllll =D ops, lari sikit dr topic, yeah, time lepak tu, saya dapat ilmu baru.. nak tau ? *sabo laa, aku nak taip la ni.. kitorng ckp pasal keje and gaji + halal.. abg said, kalau kita buat something, kita nak dapat berkat, betul x ? standard kita punya gaji mesti x cukup lah, or ada je lah benda yg x kena dgn gaji tuhh.. so, in order to get ‘keberkatan’, he suggested me to do some charity (lebih kurang mcm zakat laa) tp zakat fitrah kan dah ada, kenapa nk buat zakat lgi ? yes2 mmg betul kita ada zakat fitrah, yg prmpn bole buat dono je sbb bapak or husband yg bayar, but then, to get a blessing of what we doing or on our work, why don’t we doing charity like Rm10.00.. it couldn’t be that hard ist? Cus, its only few if we calculated on our every month salary.. I wonder, why I did not thinking of thid kind of charity ? selalunya, bila ada charity kat skolah2 or dekat U baru lah tergedik2 keluar kan duit, but why not if we doing like dis ? bukan susah, singgah mana2 masjid or surau, then masukan duit tu dlm tabung surau.. it easy as 123 =D haha.. yeahh.. *bila kau nak buat tasya ? ckp je lebihh.. aiyooo.. haha.. xpe, kita tggu next month, aku buat ke x =P heheee.. saya hanya berkongsi ilmu di dada =D xde niat lain pun okeyy.. k la, gtg.. mau pergi tonton movies.. boi..

No comments:

Post a Comment